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Blog Découvrez 5 techniques de marketing innovantes pour optimiser la visibilité de votre marque et gagner des parts de marché

shouting for brand exposure

Dans mon précédent post, j'ai discuté des avantages de la construction d'une marque forte et d'utiliser des clés USB personnalisées comme un moyen efficace pour promouvoir votre marque.

Si vous êtes toujours à la recherche d'une plateforme de blogs Wordpress et Blogger sont deux des plateformes de blogs les plus populaires. Et gratuits!

#4: Comment unn communiqué de presse peut rapidement améliorer votre image de marque

Si vous voulez augmenter rapidement la notoriété de votre marque, alors il vous faut rédiger un communiqué de presse convaincant.

Un communiqué de presse peut profiter à n'importe quel entreprise, quelle que soit votre taille. Bien qu'il soit communément utilisée pour annoncer de nouveaux produits ou de nouveaux services, il peut aussi être utilisé pour annoncer toute information ou d'événement liés à votre entreprise de produits / services.

Pour être efficace, votre histoire doit avoir des informations dignes d'intérêt, et être écrite dans un style journalistique, et un format standard.

Vous pouvez soit utiliser les services en ligne tels que PRWeb.com et BusinessWire.com ou vous pouvez également envoyer votre histoire aux journaux, magazines et émissions de télévision.

L'avantage d'utiliser un service de presse en ligne est qu'ils peuvent poter votre histoire sur ces sites d'information comme Google news, et un tas d'autres blogs et médias.

Si votre histoire est convaincante et intéressante, elle pourrait rapidement générer beaucoup de publicité pour votre entreprise et augmenter massivement le trafic vers votre site.

#5:Utilisez Vidéos en ligne pour créer rapidement vos pouvoirs Étoile

build brand star powers with online videos

Avec la popularité du site de la vidéo en ligne comme Youtube en flèche, la vidéo en ligne devrait être une composante essentielle de vos stratégies de marketing pour créer une exposition pour votre marque et votre entreprise.

Avec des vidéos en ligne, vous fournir à votre public avec un milieu alternatif et amusant à consommer votre contenu que certaines personnes préfèrent regarder des vidéos sur la lecture.

Par ailleurs, les vidéos vous permettent d'afficher votre personnalité, ce qui vous aide à construire une meilleure relation avec votre public cible.

Les vidéos sont particulièrement efficaces pour des démonstrations de produits, ce qui donne «comment» des conseils et des tutoriels, et la formation font. Si vos vidéos sont divertissants, créatif, ou d'éducation, plus de gens vont les regarder et ne veulent en savoir plus sur vous ou votre entreprise.

Un exemple d'une entreprise bénéficie grandement de vidéos en ligne est Blendtec, le fabricant de mélangeurs et agitateurs.

Série intelligente Blendtec de "Will It Blend?" Youtube vidéos catapulté leur marque au statut de célébrité du jour au lendemain et a stimulé les ventes de cette société jusqu'alors inconnue.

Leurs vidéos divertissantes en vedette toutes sortes d'objets improbables comme des balles de golf, des jouets, des balles, des cubes Rubik, iPods, etc livrant bataille avec le mélangeur.


flashbay Auteur:Peter Nguyen
9 Commentaires | Laissez les vôtres 
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 03 Oct, 2011
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost
Peter , Flashbay | 03 Oct, 2011
Hi Jamal, 
Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 10 Oct, 2011
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money
Thank you
Peter Nguyen, Flashbay | 12 Oct, 2011
Hi Jamal,
Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand.
(1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive. 
(2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't? 
(3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility.

Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time. 

Hope this helps.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 15 Oct, 2011
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Tee | 21 Jul, 2015
Hi Jamal,

What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Sucheta | 12 Aug, 2017
Hi..
I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Chris Anguelov, Flashbay UK | 14 Aug, 2017
Hi Sucheta,

Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so.

A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows:

1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients.

2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors.

3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc. 

One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors.

From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company.

I hope this helps, please let me know if you have any other questions.

Chris at Flashbay
Jeremy Lawson | 02 Feb, 2018
Custom promotional USB drives are a great way to increase brand awareness. Tech items always score high due to their usability factor. Promotional items also should be based on the target audience. If the target audiences are working professionals, tech gadgets and drink ware are usable. If someone is targeting kids, colorful play items would be ideal.
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